Pár informací o značce
Značka Ray Ban byla poprvé představena v roce 1937 jako sluneční brýle “pilotky” pro letce NAVY. Byly kovové se skleněnými slunečními skly v zeleném odstínu tzv. G15.
Tyto vysoce kvalitní brýle se velmi rychle staly hitem nejenom mezi piloty, ale také v šoubyznysu a běžné populaci.
Kdo z mužů neměl pilotky, jako by nebyl.
Ženám se velmi rychle zalíbil model Wayfarer, který je naopak plastový - lépe z frézovaného acetátu s leštěným povrchem a opět s tradičními slunečními čočkami G15 (grey) nebo B15 (brown).
Oba modely byly průkopníky v módě na začátku minulého století a v současné době diktují opět trendy současným módním značkám.
Ve všech kolekcích různých brýlových značek nesmí tyto dva modely chybět i když jsou vždy nějak vylepšeny a nebo ozdobeny.
Oba modely již nejsou určeny pouze mužům nebo jen ženám, počátkém 21. století jsou oba tvary označovány jako unisex - tedy pánské i dámské.
Firma Luxottica, která tuto značku vyrábí již od konce minulého století (dříve firma Bausch+Lomb USA) velmi dbá na výrobu původních dvou modelů nejen v původní nezměněné verzi, tak samozřejmě v novém stylu, v různých barevných limitovaných seriích nebo jsou opatřeny módními barevnými plastovými čočkami a polarizačními antireflexními skly.Značka Ray Ban je nejprodávanější brýlovou značkou na světě. Udává trendy ve světové módě, obdivují ji na všech kontinentech a své stálé nositele má ve všech věkových skupinách lidí bez rozdílu vyznání, barvy pleti či bohatství.Jen z továrny v Itálii se denně exportuje do celého světa přes 4000 ks brýlí této značky. Při výrobě každé obruby je potřeba až 200 úkonů, většina z nich je ručních.
Je také nejvíce napodobována, proto pozor na originalitu výrobků. Ochranné prvky jsou nejen na obrubě, ale i na čočce.