Při uplatnění záruky má kupující právo:
- jde-li o vadu odstranitelnou, na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy
- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
- jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
- jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy
V případě výměny výrobku v záruční době je záruka obnovena v plné výši.
Průběh reklamovaného zboží:
- za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží
- po převzetí reklamovaného zboží prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů
- do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady
- reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez odkladu, nejpozději však do 30ti dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě
- podmínkou pro běh těchto lhůt ovšem je, že spotřebitel k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu požadovanou potřebnou součinnost, zejména, že umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamované zboží
- k reklamovanému zboží je nutné přiložit kopii prodejního dokladu (faktury)
- je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení zboží zasláno zákazníkovi na náklady prodejce
- prodávající vždy zajistí vyhotovení písemného protokolu o reklamovaném zboží, který bude obsahovat informace o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je obsahem reklamace a informace o zjištěných vadách a způsobu jejich odstranění nebo o výměně zboží
V případě oprávněné reklamace zboží vzniká prodávajícímu povinnost nahradit kupujícímu účelně vynaložené náklady na dopravu reklamovaného zboží k prodávajícímu.
Je-li reklamace neoprávněná nebo není uznána, bude zboží zasláno prodejcem zpět na náklady zákazníka, pokud se spolu nedohodnou jinak.
Reklamaci zboží nelze uplatnit:
- došlo-li k mechanickému poškození
- pokud zboží nebylo řádně používáno dle návodu k použití
- pokud zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním v rozporu s návodem k použití
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.“